Постинг
26.02.2010 08:43 -
Има надежда, може би...
Автор: lubopitstvo
Категория: Други
Прочетен: 3544 Коментари: 53 Гласове:
Последна промяна: 26.02.2010 10:54
Прочетен: 3544 Коментари: 53 Гласове:
23
Последна промяна: 26.02.2010 10:54
"Хванал съм се за главата! С колегите забиваме флагчета в учебниците, в които са написани невероятни неща или има невероятни изисквания", каза преди два дни министърът на образованието Сергей Игнатов. В интервю по "Нова телевизия" зрителите чуха, че до края на годината министърът се ангажира с нов закон за училищното образование, както и с разтоварване на учебното съдържание и ограничаване на зубренето.
Той лично се шокирал, че във втори клас децата трябвало да правят музикален анализ на "Лебедово езеро" на Чайковски. Целта на този текст е да го шокираме още повече, за да му помогнем да се справи с проблема. Затова нека да забием още няколко флагчета:
Хорърът "история" в началния курс
Авторите на учебниците по история, претенциозно наречена "Човекът и обществото" в трети и четвърти клас, са забъркали (по поръчение на министерството, разбира се) невероятен гювеч, който докарва децата до отчаяние, а родителите им - до пристъпи на гадене.
Преселения на племена със сложни имена, редуване на ромеи, византийци, латинци, кръстоносци, кумани, печенеги, татари, за които не е обяснено нито откъде идват, нито накъде отиват, а сякаш просто падат от небето. Папство, патриаршия, екзархия и архиепископия... църковни събори, мисионери, католици, епархии, фермани... За капак "мозайка от общности в българските земи", "поява и разпространение на християнството", "пирамида на османското общество", "устройство на османската империя". И дати, дати, дати... минимум по десет в урок. Извинете, но кому е нужно това?
Големите специалисти са въвели тези безумия в учебната програма от незнайно какви подбуди, но има и откровено подмазвачески - като присъствието на президента Георги Първанов на две снимки (стр. 67 и 84) и на бившия руски президент и настоящ министър-председател на Русия Владимир Путин на една (стр. 66) в учебника за ІV клас по "Човекът и обществото" на издателство "Просвета"? Флагче, моля, не бяхме ли в ЕС и НАТО?
Но да се върнем на темата - безбройни убийства на царски особи, част от които малолетни (като нещастните ученици), низът от дворцови и интриги и преврати атакуват крехката детска психика. Авторите на програмата вероятно нямат никаква представа за това, че на нито една нормална държава не би й е хрумнало да занимава децата под 12 години с племенните и дворцовите си кланета (с каквито изобилства наистина историята на почти всяка държава в Европа).
Тоталната каша в концепцията на "екпертите" се предава и на децата. Резултатът от неистовите усилия за наизустяване е една доста объркана представа за историята. Кървавата картина, която се е получила заради необходимостта 50 години да се разказват в пет реда, в добавка се предлага и в клиширан наукообразен стил, заради който почти всяко дете започва да мрази с цялата си душа въпросния предмет и да не иска да знае нищо от него. И това е единствената защитна и най-нормалната реакция.
Етикетната формула в "Станенине, господине"
Масово децата между 7 и 12 години вече се справят с английски, френски или немски език на доста добро ниво. Но не могат да похвалят със същото при изучаването на родния - като се започне от букварите и читанките и се стигне до 12 клас. Като филолог ще си позволя да забия червено флагче върху учебниците по български език и литература, защото по-голяма скука в съдържанието и грозота на илюстрациите едва ли може да бъде постигната.
Забележете как един университетски експерт по методология на преподаването на български език, който се явява и автор на учебник за пети клас, обяснява какво представлява думичката "чичо" в израза "чичо Никола": "Приложението участва в състава на подчинителните словосъчетания, в които уточнява и конкретизира смисъла на определяемото." Дефиницията в същия й вид се изучава и в четвърти курс "Българска филология" в университета. И половината ми курс навремето окапа на този материал.
Затова отказвам да насилвам детето си да вниква в тъпия въпрос от задачката: "Напишете текст. С какви етикетни формули си послужихте?" Нито пък ще го карам да наизустява обръщенията към патриарх, митрополит, владика и обикновен свещеник, защото естественият му отговор беше, че правилното е "Дядо попе"! Не намирам за нужно на 11 години да "разграничава микротекстове", да "постига смислово единство", да "характеризира комуникативната ситуация".
Колкото до литературата, поздравявам министъра с народната песен "Станенине, господине" от учебника по литература за V клас, представляваща интерес единствено заради уникалния й диалект.
Петокласниците я сричат като първолаци, гадаейки къде са ударенията и какъв е смисълът на думи като "станенине", "изягнили", "изкозили", "пърчевци", "яргорожци", "изтелили", "белобозки", "еленчовци", изждребили", папуньощи"... Проблемът, разбира се, не е в песента, а в липсата по правило на привлекателни и разбираеми за възрастта им текстове. В същото време връстниците им в други държави се забавляват с образците на световната детско-юношеска класика.
Тесни специалисти по всичко
Концепцията от времето на социализма, че училището трябва да произвежда едва ли не тесни специалисти по всичко, и днес си е актуална. С особен принос в това отношение е географията, която още в пети клас пълни главите на децата с изчисляване на мащаби, климатограми, хидрограми, режим на валежите, амплитуди, педосфера (в учебника го няма, но да ви кажа - почвената покривка на земята), експедиционни методи, фактори и елементи на климата.
Като начинаещи метеоролози децата смятат валежи в милиметри и зубрят видовете ветрове, облаци и ъгли на падане на слънчевите лъчи. Нищо лошо, стига някой да им обясняваше и практическата полза от тези знания. Затова и флагче.
За пример ще дам как на единствения смислен въпрос на контролното - "Как се ориентираме в населено място?", моят син отговорил "С питане" и получи 2+ с рецензията "Много умно!".
На всички консерватори, които защитават "научния елемент" в учебното съдържание и изтъкват "мързела на младото поколение", трябва да е ясно, че и най-трудният материал може да бъде предаден на деца, стига да се адаптира подходящо и да има абсолютно задължителния елемент за всяко учебно съдържание: да е интересно.
Западният начин на преподаване отдавна е канонизирал играта като основен методологически подход в обучението до осми клас. Забавата в час там е задължителна и основният принос за това е на учебния материал. Тя е важно средство при изучаването на немската и английската граматика например. Българските експерти сигурно биха се хванали за главите от "кощунствената свобода", които учебниците дават на фантазията на децата.
Все пак има надежда, след като и просветният министър се е хванал за главата от техните творения именно. Той, изглежда, е първият от много време насам, който си е направил труда да отвори учебник.
Честно да ви кажа, от позицията на родител - всичко това е самата истина.
Съжалявам, че е копи-пейст. Аз ни бих могла да го напиша толкова добре и изчерпателно, но същевременно с това от години ме вълнува - имам деветокласничка и второкласник. Не обвинявам учителите, те са изпълнители и са длъжни да се водят по учебното съдържание, но това съдържание убива всякакви наченки на любов към науката, създава зубрачи или комплексари с нулева обща куртура. Последиците ще са трагични!
В желанието си да изпишат вежди, на практика се вадят очи.
Източник:http://www.dnevnik.bg/analizi/2010/02/25/864856_ima_nadejda_-_i_prosvetniiat_ministur_se_hvana_za/?ref=email_mynews
Той лично се шокирал, че във втори клас децата трябвало да правят музикален анализ на "Лебедово езеро" на Чайковски. Целта на този текст е да го шокираме още повече, за да му помогнем да се справи с проблема. Затова нека да забием още няколко флагчета:
Хорърът "история" в началния курс
Авторите на учебниците по история, претенциозно наречена "Човекът и обществото" в трети и четвърти клас, са забъркали (по поръчение на министерството, разбира се) невероятен гювеч, който докарва децата до отчаяние, а родителите им - до пристъпи на гадене.
Преселения на племена със сложни имена, редуване на ромеи, византийци, латинци, кръстоносци, кумани, печенеги, татари, за които не е обяснено нито откъде идват, нито накъде отиват, а сякаш просто падат от небето. Папство, патриаршия, екзархия и архиепископия... църковни събори, мисионери, католици, епархии, фермани... За капак "мозайка от общности в българските земи", "поява и разпространение на християнството", "пирамида на османското общество", "устройство на османската империя". И дати, дати, дати... минимум по десет в урок. Извинете, но кому е нужно това?
Големите специалисти са въвели тези безумия в учебната програма от незнайно какви подбуди, но има и откровено подмазвачески - като присъствието на президента Георги Първанов на две снимки (стр. 67 и 84) и на бившия руски президент и настоящ министър-председател на Русия Владимир Путин на една (стр. 66) в учебника за ІV клас по "Човекът и обществото" на издателство "Просвета"? Флагче, моля, не бяхме ли в ЕС и НАТО?
Но да се върнем на темата - безбройни убийства на царски особи, част от които малолетни (като нещастните ученици), низът от дворцови и интриги и преврати атакуват крехката детска психика. Авторите на програмата вероятно нямат никаква представа за това, че на нито една нормална държава не би й е хрумнало да занимава децата под 12 години с племенните и дворцовите си кланета (с каквито изобилства наистина историята на почти всяка държава в Европа).
Тоталната каша в концепцията на "екпертите" се предава и на децата. Резултатът от неистовите усилия за наизустяване е една доста объркана представа за историята. Кървавата картина, която се е получила заради необходимостта 50 години да се разказват в пет реда, в добавка се предлага и в клиширан наукообразен стил, заради който почти всяко дете започва да мрази с цялата си душа въпросния предмет и да не иска да знае нищо от него. И това е единствената защитна и най-нормалната реакция.
Етикетната формула в "Станенине, господине"
Масово децата между 7 и 12 години вече се справят с английски, френски или немски език на доста добро ниво. Но не могат да похвалят със същото при изучаването на родния - като се започне от букварите и читанките и се стигне до 12 клас. Като филолог ще си позволя да забия червено флагче върху учебниците по български език и литература, защото по-голяма скука в съдържанието и грозота на илюстрациите едва ли може да бъде постигната.
Забележете как един университетски експерт по методология на преподаването на български език, който се явява и автор на учебник за пети клас, обяснява какво представлява думичката "чичо" в израза "чичо Никола": "Приложението участва в състава на подчинителните словосъчетания, в които уточнява и конкретизира смисъла на определяемото." Дефиницията в същия й вид се изучава и в четвърти курс "Българска филология" в университета. И половината ми курс навремето окапа на този материал.
Затова отказвам да насилвам детето си да вниква в тъпия въпрос от задачката: "Напишете текст. С какви етикетни формули си послужихте?" Нито пък ще го карам да наизустява обръщенията към патриарх, митрополит, владика и обикновен свещеник, защото естественият му отговор беше, че правилното е "Дядо попе"! Не намирам за нужно на 11 години да "разграничава микротекстове", да "постига смислово единство", да "характеризира комуникативната ситуация".
Колкото до литературата, поздравявам министъра с народната песен "Станенине, господине" от учебника по литература за V клас, представляваща интерес единствено заради уникалния й диалект.
Петокласниците я сричат като първолаци, гадаейки къде са ударенията и какъв е смисълът на думи като "станенине", "изягнили", "изкозили", "пърчевци", "яргорожци", "изтелили", "белобозки", "еленчовци", изждребили", папуньощи"... Проблемът, разбира се, не е в песента, а в липсата по правило на привлекателни и разбираеми за възрастта им текстове. В същото време връстниците им в други държави се забавляват с образците на световната детско-юношеска класика.
Тесни специалисти по всичко
Концепцията от времето на социализма, че училището трябва да произвежда едва ли не тесни специалисти по всичко, и днес си е актуална. С особен принос в това отношение е географията, която още в пети клас пълни главите на децата с изчисляване на мащаби, климатограми, хидрограми, режим на валежите, амплитуди, педосфера (в учебника го няма, но да ви кажа - почвената покривка на земята), експедиционни методи, фактори и елементи на климата.
Като начинаещи метеоролози децата смятат валежи в милиметри и зубрят видовете ветрове, облаци и ъгли на падане на слънчевите лъчи. Нищо лошо, стига някой да им обясняваше и практическата полза от тези знания. Затова и флагче.
За пример ще дам как на единствения смислен въпрос на контролното - "Как се ориентираме в населено място?", моят син отговорил "С питане" и получи 2+ с рецензията "Много умно!".
На всички консерватори, които защитават "научния елемент" в учебното съдържание и изтъкват "мързела на младото поколение", трябва да е ясно, че и най-трудният материал може да бъде предаден на деца, стига да се адаптира подходящо и да има абсолютно задължителния елемент за всяко учебно съдържание: да е интересно.
Западният начин на преподаване отдавна е канонизирал играта като основен методологически подход в обучението до осми клас. Забавата в час там е задължителна и основният принос за това е на учебния материал. Тя е важно средство при изучаването на немската и английската граматика например. Българските експерти сигурно биха се хванали за главите от "кощунствената свобода", които учебниците дават на фантазията на децата.
Все пак има надежда, след като и просветният министър се е хванал за главата от техните творения именно. Той, изглежда, е първият от много време насам, който си е направил труда да отвори учебник.
Честно да ви кажа, от позицията на родител - всичко това е самата истина.
Съжалявам, че е копи-пейст. Аз ни бих могла да го напиша толкова добре и изчерпателно, но същевременно с това от години ме вълнува - имам деветокласничка и второкласник. Не обвинявам учителите, те са изпълнители и са длъжни да се водят по учебното съдържание, но това съдържание убива всякакви наченки на любов към науката, създава зубрачи или комплексари с нулева обща куртура. Последиците ще са трагични!
В желанието си да изпишат вежди, на практика се вадят очи.
Източник:http://www.dnevnik.bg/analizi/2010/02/25/864856_ima_nadejda_-_i_prosvetniiat_ministur_se_hvana_za/?ref=email_mynews
Поздравления за постинга!! Темата е много наболяла и актуална, дано има по-широк отзвук.
цитирайче е копи-пейст. Аз ни бих могла да го напиша толкова добре и изчерпателно, но същевременно с това от години ме вълнува всичко това - имам деветокласничка и второкласник.
Не обвинявам учителите, те са изпълнители и са длъжни да се водят по учебното съдържание. Но това учебно съдържание убива всякакви наченки на обич към науката и създава граждани с нулева обща култура. А това е потресаваща трагедия, последиците на която тепърва ще се проявяват!
Дано има по-широк отзвук наистина. Нека повече хора си кажат мнението.
цитирайНе обвинявам учителите, те са изпълнители и са длъжни да се водят по учебното съдържание. Но това учебно съдържание убива всякакви наченки на обич към науката и създава граждани с нулева обща култура. А това е потресаваща трагедия, последиците на която тепърва ще се проявяват!
Дано има по-широк отзвук наистина. Нека повече хора си кажат мнението.
И аз гледам учебници, но за шести клас и се хващам за главата. Конкретно по тези, които си писала нямам впечатления и няма да взема отношение, но тези които съм видял ми се струват адски объркани и трябва да си призная: някои по-лоши от това, което на времето сме учили. Що за приумица е учебник: "Човекът и природата", вместо "Физика", вместо "Химия". Звучи като заглавие на списание с научно-популярна насоченост, но децата дори не са наясно, кои науки изучават. Навремето си ги имахме като учебни предмети и си бяха интересни. Без да хваля образователната система по онова време, без никаква носталгичност, не ми харесваше, лошото беше по-добро от което е сега.
цитирайС една дума, ако мога да опиша ситуацията, то избирам тя да бъде - пренатягане.
Когато няма предпоставки нещо да бъде осъзнато и няма предварителна подготовка за това, то си остава неосъзнато.
Освен това какъв е смисъла да се забубрят разни излишни неща, при условие, че основните отсъстват от съзнанието?! Нека се усвоят основните неща във всяка наука, да бъдат осъзнати, да се учат децата да разсъждават самостоятелно, а не като папагали да повтарят неща, от които нищо не разбират.
И аз си спомням с носталгия моето детство. Никой не се занмиваше с мен, никой не ми е помагал за нищо. Следователно, материалът е бил поднасян по такъв начин, че съм била в състояние да се справя сама. Сега това, особено в началния курс, е невъзможно. Ако оставиш детето си само, го обричаш да бъде най-слабия ученик в класа.
цитирайКогато няма предпоставки нещо да бъде осъзнато и няма предварителна подготовка за това, то си остава неосъзнато.
Освен това какъв е смисъла да се забубрят разни излишни неща, при условие, че основните отсъстват от съзнанието?! Нека се усвоят основните неща във всяка наука, да бъдат осъзнати, да се учат децата да разсъждават самостоятелно, а не като папагали да повтарят неща, от които нищо не разбират.
И аз си спомням с носталгия моето детство. Никой не се занмиваше с мен, никой не ми е помагал за нищо. Следователно, материалът е бил поднасян по такъв начин, че съм била в състояние да се справя сама. Сега това, особено в началния курс, е невъзможно. Ако оставиш детето си само, го обричаш да бъде най-слабия ученик в класа.
мен едно време така ми убиха кефа от историята. Само един учител хвърли учебника в кофата, а ни разказваше и обясняваше всичко както си му е реда. Всичко, което знам по история, го знам от него, а не от наизустяване на уроци и подточки......
Но просто той беше от малкото учители, които се позволяваха наистина да ни научат на нещо. Имаше и други - госпожата ни по английски също беше изключителна в преподаването... После имах само 2 такива в колежа.... Всичко друго ти тръска учебника, дето той е написал и на - чети....
цитирайНо просто той беше от малкото учители, които се позволяваха наистина да ни научат на нещо. Имаше и други - госпожата ни по английски също беше изключителна в преподаването... После имах само 2 такива в колежа.... Всичко друго ти тръска учебника, дето той е написал и на - чети....
Когато децата ми бяха ученици и аз се бях хванала за главата. Сега май е още по-зле. Няма ли най-после да се разбере, че учебници трябва да се пишат от учители, а не от професорски величия, загубили се в науката си и далеч от детския свят?
цитирайа на мен една невероятна учителка по български език и литература когато бях в пети клас ми събуди интереса към литературата. Спомням си първото си съчинение по литература и рецензията под него. ТО БЕШЕ МОЕ - от началато до края, а не преписано от критическа литература и скалъпено от съчинения публикувани из разни сайтове, както става сега. Сега..., сега - хайде, да не разказвам как се пишат съчиненията в девети клас, че имам пряко наблюдение. Само ще кажа деветокласничката казва - "бахти, чувек - тая кво ми говори - нищо не й се разбира!"
Драматизмът в образа на Хектор...
Аз бих им дала съчинение на тема - драматизмът в образа на Бела от популярната поредица "Здрач" - беликм напишат нещо самостоятелно и разсъждавайки сами.
цитирайДраматизмът в образа на Хектор...
Аз бих им дала съчинение на тема - драматизмът в образа на Бела от популярната поредица "Здрач" - беликм напишат нещо самостоятелно и разсъждавайки сами.
hel написа:
Когато децата ми бяха ученици и аз се бях хванала за главата. Сега май е още по-зле. Няма ли най-после да се разбере, че учебници трябва да се пишат от учители, а не от професорски величия, загубили се в науката си и далеч от детския свят?
факт е, че с всяка година нещата се влошават. За огромно съжаление.
Напълно съгласна, че учебници трябва да си пишат от учители. Те най-добре знаят на какво са способни децата и как да стигнат до тях и техните интереси.
преподавателката ми по литература :) Изключителна жена! Например ни даваше есе на тема Радиатор. Може да ви е смешно,ама като почнеш да мислиш, радиоатр, топло, стая, топла стая и развиваш, развиваш... Всеки каквато асоциация прави :)
Или тема клонче. И се почва.. :)
цитирайИли тема клонче. И се почва.. :)
литературата за мен е предмет, който има за основна цел да те научи да разсъждаваш и още по-важно - да чувстваш това, което четеш.
Може да не се изразяваш на висок стил, може дори разсъжданията ти леко да простеят, но най-ценното е да са си твои. Това вече го няма.
цитирайМоже да не се изразяваш на висок стил, може дори разсъжданията ти леко да простеят, но най-ценното е да са си твои. Това вече го няма.
огромно съжаление образованието стремглаво лети надолу.Усложнените учебници и неразбираемите, дори за нас, текстове, карат децата да намразят предмета.ПОвечето учители обаце изобщо не ги вълнува този факт-доволни са от назубрянето на дефиниции и години, без да се интересуват има ли разбираемост или не.
имам седмокласничка.Която получаваше 4-ки по литература, докато не се "светна"как се правят нещата-правиш сърч в нета и преписваш.
Нищо,че един текст се чете по няколко пъти...
е-чия е отговорността?
цитирайимам седмокласничка.Която получаваше 4-ки по литература, докато не се "светна"как се правят нещата-правиш сърч в нета и преписваш.
Нищо,че един текст се чете по няколко пъти...
е-чия е отговорността?
Браво за поста и коментарите! Години съм била в образователната система и съм свидетел на безумията в учебниците. Но както е казано в пословицата ,,Бог- високо, цар - далеко,,. Дано сегашният министър чуе воплите на деца, родители и учители. Кой знае.
цитирайИ после се чудим, че децата се дрогират и напиват. Та кой би издържал на такива идиотизми. Нямах представа, защото моите са още съвсем невръстни.
Преди години сякаш нещата бяха по-балансирани, не че всички предмети ми бяха любими, но поне разбирах материала и нямаше нужда от частни уроци и забавачки.
Ако господин министърът търси практически съвети, според мен да вземе учебниците от преди 30 години и да започне от там да зачерква излишното, без да добавя нищо ново! Съвременните умения децата сами си ги набавят от компа вкъщи, при това по-добре от всеки учител.
цитирайПреди години сякаш нещата бяха по-балансирани, не че всички предмети ми бяха любими, но поне разбирах материала и нямаше нужда от частни уроци и забавачки.
Ако господин министърът търси практически съвети, според мен да вземе учебниците от преди 30 години и да започне от там да зачерква излишното, без да добавя нищо ново! Съвременните умения децата сами си ги набавят от компа вкъщи, при това по-добре от всеки учител.
Бог - високо, цар - далеко. Като са толкова надалеч и двамата как аз да отговоря вярно на въпроса ти - къде е отговорността?
Някъде - далече, някой допусна поредица от грешки - съзнателни или не, не знам, а резултатът от тези грешки инертно се проявява сега и на наш гръб.
Не бих обвинявала учителите. С тези заплати, и с тези безумни учебници - толкова.
Колкото до съчиненията...Ех, на моята ги пиша аз - от години сме така и всеки път се чудя как е възможно балона да не се пука. Защото тук имаме типичен пример за "въздух под налягане".
Иначе е отличничка, в елитна гимназия.
Изводите се налагат от само себе си...
цитирайНякъде - далече, някой допусна поредица от грешки - съзнателни или не, не знам, а резултатът от тези грешки инертно се проявява сега и на наш гръб.
Не бих обвинявала учителите. С тези заплати, и с тези безумни учебници - толкова.
Колкото до съчиненията...Ех, на моята ги пиша аз - от години сме така и всеки път се чудя как е възможно балона да не се пука. Защото тук имаме типичен пример за "въздух под налягане".
Иначе е отличничка, в елитна гимназия.
Изводите се налагат от само себе си...
Предполагам, че като си в системата, виждаш по-ясно нещата. Аз ги виждам отстрани.
Между другото, за всеки проблем в която и да е област, винаги накрая виновна излиза СИСТЕМАТА.
А после пък твърдим, че сме общество. Е, какво сме? Чаркчета в системата или общество?!
цитирайМежду другото, за всеки проблем в която и да е област, винаги накрая виновна излиза СИСТЕМАТА.
А после пък твърдим, че сме общество. Е, какво сме? Чаркчета в системата или общество?!
Когато преди двадесет години решиха, че сме живeли само и единствено погрешно, допуснаха голяма грешка/според мен/.
Имаше и добри неща и някои от тях бяха точно в образованието. Тях трябваше да ги запазят. Когато едно нещо работи и дава резултати защо трябва да бъде отричано?
А когато пък решиха да заимстват чужд западен опит, така и не ми стана ясно от къде точно го заимстваха.
Ако някой знае, моля да ми каже.
цитирайИмаше и добри неща и някои от тях бяха точно в образованието. Тях трябваше да ги запазят. Когато едно нещо работи и дава резултати защо трябва да бъде отричано?
А когато пък решиха да заимстват чужд западен опит, така и не ми стана ясно от къде точно го заимстваха.
Ако някой знае, моля да ми каже.
списателите на учебници знаят ,че българчетата са гениални и затова ги засипват още от пеленачета с информация! Колко ще им е нужна в живота , това е друг въпрос.
Статията е страхотна, на моменти мислех ,че си я писала ти .
И друг господин написа постинг и просеше милост за децата!
Непосилен учебен материал се смъква от горните класове в по-долните .
Горните класове учат материала за университетите.
Аз бих подложила тези , които гласуваха матура , първо те да я държат!
Ха ха , голям смях ще падне! Да видите депутатите и всички съставители на учебници -скъсани!
Не можеш да си пенкелер по всички предмети .
Не трябва да се ограничава детето в предметите , които изучава. Ранното профилиране крие опасност детето да не се развива всестранно и след това да му е отрязан пътя към усъвършенстване!
Не забравяйте , че Марк Твен е имал двойка по английски!
И други куриози , които показват , че не може от крехка възраст да се разбере какви са наклонностите на детето.
Спомнятели си филмчето за Малкълм? Той си беше гениално дете и ставаше за всичко!
На учениците и техните родители пожелавам здраве !
Те ще се справят ! Както се справяха и досега с железната схватка!
Успех!
цитирайСтатията е страхотна, на моменти мислех ,че си я писала ти .
И друг господин написа постинг и просеше милост за децата!
Непосилен учебен материал се смъква от горните класове в по-долните .
Горните класове учат материала за университетите.
Аз бих подложила тези , които гласуваха матура , първо те да я държат!
Ха ха , голям смях ще падне! Да видите депутатите и всички съставители на учебници -скъсани!
Не можеш да си пенкелер по всички предмети .
Не трябва да се ограничава детето в предметите , които изучава. Ранното профилиране крие опасност детето да не се развива всестранно и след това да му е отрязан пътя към усъвършенстване!
Не забравяйте , че Марк Твен е имал двойка по английски!
И други куриози , които показват , че не може от крехка възраст да се разбере какви са наклонностите на детето.
Спомнятели си филмчето за Малкълм? Той си беше гениално дете и ставаше за всичко!
На учениците и техните родители пожелавам здраве !
Те ще се справят ! Както се справяха и досега с железната схватка!
Успех!
Чаркчета. Които обаче спират да работят.
цитирайНевероятен - няма какво да добавя, защото си го казала перфектно.
Ще споделя само малко личен опит. Програмата, по която учат сега децата ни е за вундеркинди. Ако обаче ти се случи и някоя свръхамбициозна учителка в допълнение, настава пълен кошмар.
Разказвам - малкият миналата година беше първокласник. Записахме го в едно хубаво и близко до нас училище. Случихме обаче на една госпожа..., хъм - тъкмо научиха буквите и започна да ги кара да правят преразкази. По математика им даваше текстви задачи с условия на ниво трети клас-сегашен, не наш от миналото ни.
Когато не успееха да се справят следваха обиди от рода на - "вие сте тъпунгери!"
Вярвай ми, животът ми се беше превърнал в кошмар. Лягахме си в 12 през нощта, защото времето не стигаше да се напишат всичките домашни, които даваше. Детето плачеше и пишеше. Ад.
Преместихме го - в друго училище, при друга госпожа. Сега нещата са много, ама много по-добре.
Много зависи на какъв учител ще случиш. Наистина много.
цитирайЩе споделя само малко личен опит. Програмата, по която учат сега децата ни е за вундеркинди. Ако обаче ти се случи и някоя свръхамбициозна учителка в допълнение, настава пълен кошмар.
Разказвам - малкият миналата година беше първокласник. Записахме го в едно хубаво и близко до нас училище. Случихме обаче на една госпожа..., хъм - тъкмо научиха буквите и започна да ги кара да правят преразкази. По математика им даваше текстви задачи с условия на ниво трети клас-сегашен, не наш от миналото ни.
Когато не успееха да се справят следваха обиди от рода на - "вие сте тъпунгери!"
Вярвай ми, животът ми се беше превърнал в кошмар. Лягахме си в 12 през нощта, защото времето не стигаше да се напишат всичките домашни, които даваше. Детето плачеше и пишеше. Ад.
Преместихме го - в друго училище, при друга госпожа. Сега нещата са много, ама много по-добре.
Много зависи на какъв учител ще случиш. Наистина много.
И аз съм държала и не беше драма. Работата е там, че сега тя се налага, за да се справи не с болестта, а с нейния симптом - нееднаквото преподаване и оценяване в различните училища. Реалния проблем е много добре показан в постинга - ужасно много ненужен учебен материал, поднесен на ниво, твърде академично не само за учениците, но и за повечето учители.
цитирайinjir написа:
Чаркчета. Които обаче спират да работят.
аз мисля, че луд умора няма.
streetsmart написа:
И аз съм държала и не беше драма. Работата е там, че сега тя се налага, за да се справи не с болестта, а с нейния симптом - нееднаквото преподаване и оценяване в различните училища. Реалния проблем е много добре показан в постинга - ужасно много ненужен учебен материал, поднесен на ниво, твърде академично не само за учениците, но и за повечето учители.
нивото е различно, както и учебниците, по които се учи. Можеш да имаш двойка по предмет в едно училище и шестица в друго.
А накрая, матурите еднакви.
http://panazea.blog.bg/technology/2010/02/26/kakvo-li-oshte-shte-byde.500530
цитирайи ти благодаря :)
цитирайправа си-много зависи от учителите.
Дъщеря ми има една учителка по рисуване,която ги кара да развиват теми.Да,нямам против да учат теория-толкова интересни неща имат да се научат да им бъдат разказани...обаче...писане на теми...зубрене от учебник на някакви сухи факти...???
И да,учителите са ниско платени, но ако възнамеряват да работят това трябва да го работят качествено,заплатата не е оправдание.Като не са доволни-има други поприща.
Казвам това с ясната представа,че има учители и учители.Моята дъщеря имаше прелестен учител до 4 клас и в момента класната й,преподавател по математика, е уникален педагог и професионалист.Аз затова съм на мнение,че е крайно време да бъде въведена тристранна атестация на учителите и диференцирано заплащане.
цитирайДъщеря ми има една учителка по рисуване,която ги кара да развиват теми.Да,нямам против да учат теория-толкова интересни неща имат да се научат да им бъдат разказани...обаче...писане на теми...зубрене от учебник на някакви сухи факти...???
И да,учителите са ниско платени, но ако възнамеряват да работят това трябва да го работят качествено,заплатата не е оправдание.Като не са доволни-има други поприща.
Казвам това с ясната представа,че има учители и учители.Моята дъщеря имаше прелестен учител до 4 клас и в момента класната й,преподавател по математика, е уникален педагог и професионалист.Аз затова съм на мнение,че е крайно време да бъде въведена тристранна атестация на учителите и диференцирано заплащане.
когато бях малка - ученичка още, за мен учител или лекар звучаше толкова силно, че не можех дори да си представя да се противопоставя или критикувам работата им. И досега съществува този респект в мен към тяхната професия. Например, с началната учителка на дъщеря ми, с която отдавна сме в прекрасни отношения и и си ходим на гости, не мога да си обърна езика и да заговоря на "ти".
Проблемите в образованието не възникнаха изведнъж, а бавно и полека и са в резултат на въпросните сбъркани учебници, сменени системи и най-вече унищожени ценности в обществото.
За тристранната атестация съм силно "за", както и с диференцираното заплащане, но нека критериите за него да бъдат ясни и категорични, за да няма опорочавене.
Всяка промяна, която може да допринесе за доброто на децата ни, е добре дошла.
цитирайПроблемите в образованието не възникнаха изведнъж, а бавно и полека и са в резултат на въпросните сбъркани учебници, сменени системи и най-вече унищожени ценности в обществото.
За тристранната атестация съм силно "за", както и с диференцираното заплащане, но нека критериите за него да бъдат ясни и категорични, за да няма опорочавене.
Всяка промяна, която може да допринесе за доброто на децата ни, е добре дошла.
И то бизнес с връзки. Голяма борба пада... Защо мислите ни карат (учителите) да избираме измежду 6-7 варианта по един предмет вече осма година? А вариантите - вземи единия, та удари другия... Но като дойдат от издателствата да ни ги представят, всеки хвали своето и плюе по другите авторски колективи...
Според мен и моите колеги (неведнъж сме коментирали) до ІV клас трябва да се наблегне на ограмотяването и елементарната математика. Освен това, трябва да се допуска повтаряне на първи клас, за да може да се говори по-нататък за равен старт. Сега това не се допуска, а според последното решение на бившия министър до ІV клас включително учениците не могат да повтарят годината. Познайте какво става в пети клас...
Още много мога да пиша, но... и другите коментирали доста са казали. Дано новият министър предложи нещо наистина по-добро!
цитирайСпоред мен и моите колеги (неведнъж сме коментирали) до ІV клас трябва да се наблегне на ограмотяването и елементарната математика. Освен това, трябва да се допуска повтаряне на първи клас, за да може да се говори по-нататък за равен старт. Сега това не се допуска, а според последното решение на бившия министър до ІV клас включително учениците не могат да повтарят годината. Познайте какво става в пети клас...
Още много мога да пиша, но... и другите коментирали доста са казали. Дано новият министър предложи нещо наистина по-добро!
абсолютно - бизнес е и още как.
Надцакване на пазара за учебници и кой ще натакова другарчето си. Но защо за сметка на олигофренясване на населението?!
Аз може и да разсъждавам елементарно, но не мога да разбера как българския, математиката, историята, географията, английския и прочие, и прочие науки могат да бъдат предлагани по толкова различни начини?
Това е необяснимо за мен, освен ако не е намесена единствено и само печалбата на всяка цена. Нима историята е различна, или българския е различен, да не говорим пък за математиката?!
Да, ама не. Може да бъде поднесено разбираемо и да е приятно на детето да го усвои, може да е поднесено по-трудно разбрираемо, а може и най-неразбираемо.
Спомням си в първи клас на една родителска среща госпожата говореше за едно помагало по математика - не било лошо, използвали го за децата по селата. Тоест как - за децата от селата?! Те са по презумпция по-глупави и по-разбираемите помагала са за тях, а за нас по градовете - давай най-трудния учебник.
Е, не съм съгласна. Навремето имаше един и същ учебник в цялата страна по съответната дисциплина. Извинявам се, но какво му беше лошото?
А най-накрая за капак - на изпитите и състазанията се появяват някакви свръхтрудни задачи, за които трябва да си ходил на всички възможни курсове и уроци, че да се справиш.
А кога да играят тези деца или играта вече отживелица.
п.п. Радвам се, че си каза мнението и учител. Знаеш, че те уважавам много.
цитирайНадцакване на пазара за учебници и кой ще натакова другарчето си. Но защо за сметка на олигофренясване на населението?!
Аз може и да разсъждавам елементарно, но не мога да разбера как българския, математиката, историята, географията, английския и прочие, и прочие науки могат да бъдат предлагани по толкова различни начини?
Това е необяснимо за мен, освен ако не е намесена единствено и само печалбата на всяка цена. Нима историята е различна, или българския е различен, да не говорим пък за математиката?!
Да, ама не. Може да бъде поднесено разбираемо и да е приятно на детето да го усвои, може да е поднесено по-трудно разбрираемо, а може и най-неразбираемо.
Спомням си в първи клас на една родителска среща госпожата говореше за едно помагало по математика - не било лошо, използвали го за децата по селата. Тоест как - за децата от селата?! Те са по презумпция по-глупави и по-разбираемите помагала са за тях, а за нас по градовете - давай най-трудния учебник.
Е, не съм съгласна. Навремето имаше един и същ учебник в цялата страна по съответната дисциплина. Извинявам се, но какво му беше лошото?
А най-накрая за капак - на изпитите и състазанията се появяват някакви свръхтрудни задачи, за които трябва да си ходил на всички възможни курсове и уроци, че да се справиш.
А кога да играят тези деца или играта вече отживелица.
п.п. Радвам се, че си каза мнението и учител. Знаеш, че те уважавам много.
Прочетох темата, както и всички коментари по нея, но ще се хвана за последния - за състезанията е нормално задачите да са по-трудни, то това им е целта в крайна сметка. И аз съм ходила на олимпиади по математика и честно казано ми беше приятно. Естествено това не ставаше без помощта на баща ми, който за всяка по-трудна задача, с която не успявах да се справя е сядал и е мислил заедно с мен, докато стигне до решението и ми го обясни, тъй като и той е математик по душа (за съжаление аз вече отдавна съм позабравила математиката, но съм сигурна, че ще си я припомня един ден, като си имам свое дете ;) ).
За всичко останало съм съгласна, че е необходимо да е написано в пъти по-разбираемо от хора, които наистина разбират от съответния предмет и съответно могат да го направят - а не копи-пейст или още по-лошо пък - нескопосан превод от друг език.
цитирайЗа всичко останало съм съгласна, че е необходимо да е написано в пъти по-разбираемо от хора, които наистина разбират от съответния предмет и съответно могат да го направят - а не копи-пейст или още по-лошо пък - нескопосан превод от друг език.
menyanthe написа:
Прочетох темата, както и всички коментари по нея, но ще се хвана за последния - за състезанията е нормално задачите да са по-трудни, то това им е целта в крайна сметка. И аз съм ходила на олимпиади по математика и честно казано ми беше приятно. Естествено това не ставаше без помощта на баща ми, който за всяка по-трудна задача, с която не успявах да се справя е сядал и е мислил заедно с мен, докато стигне до решението и ми го обясни, тъй като и той е математик по душа (за съжаление аз вече отдавна съм позабравила математиката, но съм сигурна, че ще си я припомня един ден, като си имам свое дете ;) ).
За всичко останало съм съгласна, че е необходимо да е написано в пъти по-разбираемо от хора, които наистина разбират от съответния предмет и съответно могат да го направят - а не копи-пейст или още по-лошо пък - нескопосан превод от друг език.
За всичко останало съм съгласна, че е необходимо да е написано в пъти по-разбираемо от хора, които наистина разбират от съответния предмет и съответно могат да го направят - а не копи-пейст или още по-лошо пък - нескопосан превод от друг език.
а матурите, а изпитите след седми клас? Те нали са за всички? На тях не бива да се ходи, разчитайки само на наученото в клас, защото то е достатъчно за три, ако си с акъла си на изпита и не си си глътнал "езика" от притеснение. Факт.
- нали съм на тази вълна.
Как е възможно изпитните задачи да се съставят от съюза на математиците, без да се взема предвид какъв точно е изучения до момента материал???
Изпитът не е олимпиада, той не е за деца с повишен интерес към дадения предмет, а за всички.
Дали това не е направено само и изцяло с комерсиална цел?
цитирайКак е възможно изпитните задачи да се съставят от съюза на математиците, без да се взема предвид какъв точно е изучения до момента материал???
Изпитът не е олимпиада, той не е за деца с повишен интерес към дадения предмет, а за всички.
Дали това не е направено само и изцяло с комерсиална цел?
benra написа:
- нали съм на тази вълна.
Как е възможно изпитните задачи да се съставят от съюза на математиците, без да се взема предвид какъв точно е изучения до момента материал???
Изпитът не е олимпиада, той не е за деца с повишен интерес към дадения предмет, а за всички.
Дали това не е направено само и изцяло с комерсиална цел?
Как е възможно изпитните задачи да се съставят от съюза на математиците, без да се взема предвид какъв точно е изучения до момента материал???
Изпитът не е олимпиада, той не е за деца с повишен интерес към дадения предмет, а за всички.
Дали това не е направено само и изцяло с комерсиална цел?
трябва да ти кажа, че за онези пари, които дадох тогава въпреки всичко, не съжалявам. Благодарение на уроците по български, дъщеря ми има перфектна граматика - нещо, което остава за цял живот.
Комересиална ли е целта? По-скоро е следствие от сбърканата система на образование и неразбираемите учебници. Аз мисля, че всичко може да бъде научено и по по-лесен начин и тогава ще остане в главата ти за по-дълго време.
съжалявам за парите, но тези които не могат да ги дават?
Не е ли редно изпитите да бъдат съобразени с изучения материа.
И въобще-толкова недомислици има в образованието,че направо като се замисля...
цитирайНе е ли редно изпитите да бъдат съобразени с изучения материа.
И въобще-толкова недомислици има в образованието,че направо като се замисля...
benra написа:
съжалявам за парите, но тези които не могат да ги дават?
Не е ли редно изпитите да бъдат съобразени с изучения материа.
И въобще-толкова недомислици има в образованието,че направо като се замисля...
Не е ли редно изпитите да бъдат съобразени с изучения материа.
И въобще-толкова недомислици има в образованието,че направо като се замисля...
практиката показва - "бедните да го духат!"
А, така, да се върне соц.-образованието изцяло. Какво е това, ще мислят тия мекерета... Да рецитират трябва и да вярват, мисленето е за западняци, за тренират, че са тъпи.
цитирайcopycat написа:
А, така, да се върне соц.-образованието изцяло. Какво е това, ще мислят тия мекерета... Да рецитират трябва и да вярват, мисленето е за западняци, за тренират, че са тъпи.
нито какво знаеш за соц образованието. Но щом казваш да се върне-да се върне.
Или пък да стане както е при западното - Забавата в час там е задължителна и основният принос за това е на учебния материал. Тя е важно средство при изучаването на немската и английската граматика например. Българските експерти сигурно биха се хванали за главите от "кощунствената свобода", които учебниците дават на фантазията на децата.
и хронологично и фактологично, все по- зле става и ще става, вервайте ми!
Помните как даскалите приплакаха като им взеха готиното Фандъче за кмет.
Турнаха професора, който цял мандат, ще срича тънкостите на долното образование.
И за майтап, тъкмо ще схване нещо, ще го духнат нанякъде. Точно като предишния хубавец.
Така че уважаема майко, мъченице добра, нека те успокоя- по- зле ще става.
Защо ли?
Драги сънародници, щото сме 100% -тови задници, ето защо.
Като се вдигнаха даскалите на бунт, сложете си ръка на сърцето и кажете какво викахте. Да позная ли? Майната им викахте и продължавате.
На мен лично, не ми дреме щото съм в чужбина, просто ви припомням!
До нови срещи и успех!
цитирайПомните как даскалите приплакаха като им взеха готиното Фандъче за кмет.
Турнаха професора, който цял мандат, ще срича тънкостите на долното образование.
И за майтап, тъкмо ще схване нещо, ще го духнат нанякъде. Точно като предишния хубавец.
Така че уважаема майко, мъченице добра, нека те успокоя- по- зле ще става.
Защо ли?
Драги сънародници, щото сме 100% -тови задници, ето защо.
Като се вдигнаха даскалите на бунт, сложете си ръка на сърцето и кажете какво викахте. Да позная ли? Майната им викахте и продължавате.
На мен лично, не ми дреме щото съм в чужбина, просто ви припомням!
До нови срещи и успех!
Призля ми ! Честно !
Ако Сергей Игнатов не вземе мерки скоро ще имаме тотално тъпа нация !
цитирайАко Сергей Игнатов не вземе мерки скоро ще имаме тотално тъпа нация !
Наскоро се шокирах,като разбрах, че на първокласници се налага да боравят със синоними:))))))) Ха, иди обясни на първолака какво е това.
цитирайpegas08 написа:
и хронологично и фактологично, все по- зле става и ще става, вервайте ми!
Помните как даскалите приплакаха като им взеха готиното Фандъче за кмет.
Турнаха професора, който цял мандат, ще срича тънкостите на долното образование.
И за майтап, тъкмо ще схване нещо, ще го духнат нанякъде. Точно като предишния хубавец.
Така че уважаема майко, мъченице добра, нека те успокоя- по- зле ще става.
Защо ли?
Драги сънародници, щото сме 100% -тови задници, ето защо.
Като се вдигнаха даскалите на бунт, сложете си ръка на сърцето и кажете какво викахте. Да позная ли? Майната им викахте и продължавате.
На мен лично, не ми дреме щото съм в чужбина, просто ви припомням!
До нови срещи и успех!
Помните как даскалите приплакаха като им взеха готиното Фандъче за кмет.
Турнаха професора, който цял мандат, ще срича тънкостите на долното образование.
И за майтап, тъкмо ще схване нещо, ще го духнат нанякъде. Точно като предишния хубавец.
Така че уважаема майко, мъченице добра, нека те успокоя- по- зле ще става.
Защо ли?
Драги сънародници, щото сме 100% -тови задници, ето защо.
Като се вдигнаха даскалите на бунт, сложете си ръка на сърцето и кажете какво викахте. Да позная ли? Майната им викахте и продължавате.
На мен лично, не ми дреме щото съм в чужбина, просто ви припомням!
До нови срещи и успех!
ти си в чужбина, а ние сме тук, а аз персонално мога да ти кажа единствено - прав си.
За всичко.
Макар, че ми се иска да грешиш и да не става по-зле, а по-добре.
karambol5 написа:
Призля ми ! Честно !
Ако Сергей Игнатов не вземе мерки скоро ще имаме тотално тъпа нация !
Ако Сергей Игнатов не вземе мерки скоро ще имаме тотално тъпа нация !
ако сте забелязали аз не искам много. Искам само да се тръгва от лесното, да се усвоява и тогава да стигаме до следващото, което вече не изглежда трудно в очите на децата, а лесно. И така да се надгражда и върху базата да се гради надстройката, а именно - умението за самостоятелно мислене, а не младежите да владеят основно думата "такова", която да се употребява в различните й вариации, според случая като - "таковам" и "таковата", защото това означава, че след всичкото сложно учене накрая в главата няма точно никой.
А този никой утре ще е бъдещето на страната и с "таковата" нищо няма да успее да постигне нито в личен, нито в национален план. Уви.
furiika написа:
Наскоро се шокирах,като разбрах, че на първокласници се налага да боравят със синоними:))))))) Ха, иди обясни на първолака какво е това.
затова е важно учителят да е милостив и да разбира, че не може преди да си казал Б, да кажеш примерно Д.
Навремето имах един съученик който още в основния курс успя да се оттърве от тегобите на образованието. В седми или осми клас напусна и се отвя нанякъде. Разправяше, че в буквара за първи клас намерил косъм и оттогава изпитва погнуса от познанието.
Проблема с качеството на учебниците и въобще на образованието е огромен. Нито един от стълбовете му - семейство, учители, учебници не стои стабилно и често всеки от тях си поставя различни цели. Това издава неспособността на обществото ни да формулира ясно задачите си. Цинизмът и прехвърлянето на отговорност са се превърнали в национален спорт. Това е съсипало живота на мнозина и някой ден ще ни унижи като нация.
цитирайПроблема с качеството на учебниците и въобще на образованието е огромен. Нито един от стълбовете му - семейство, учители, учебници не стои стабилно и често всеки от тях си поставя различни цели. Това издава неспособността на обществото ни да формулира ясно задачите си. Цинизмът и прехвърлянето на отговорност са се превърнали в национален спорт. Това е съсипало живота на мнозина и някой ден ще ни унижи като нация.
Провокира да пиша по някоя от тях, не безпристрастно:) - била съм/и все още съм / от трите страни в спора - ученик, родител, даскал:)
Малко тъсна доба е за приказки по темата, може би, утре...
Поздрави, Lubopitstvo.
цитирайМалко тъсна доба е за приказки по темата, може би, утре...
Поздрави, Lubopitstvo.
45.
razkazvachka -
учебниците са като за тесни специалисти, а учителите се администрират от чиновници
26.02.2010 23:07
26.02.2010 23:07
или, както казва Бърнард Шоу - тясната специализация в широкия смисъл на думата е широка идиотизация в тесния смисъл на думата.
цитирайБил съм прав! Благодаря ! Значи си схванала единствената поука! А тя е следната:
Онези учени-апаши, дето пишат учебници наши.
С кои пари ,Господи, плащат и надплащат?
С вашите, дами и господа, данъкоплатци, с вашите!
Но...докато се възмущаваме от дъжд на вятър, по този възлов въпрос за нацията, а през останало време гоним октопода, няма да ни бъде.
Докато няма обществен натиск отдолу, чакайте як секс отгоре.
Аз казах,Хау!
цитирайОнези учени-апаши, дето пишат учебници наши.
С кои пари ,Господи, плащат и надплащат?
С вашите, дами и господа, данъкоплатци, с вашите!
Но...докато се възмущаваме от дъжд на вятър, по този възлов въпрос за нацията, а през останало време гоним октопода, няма да ни бъде.
Докато няма обществен натиск отдолу, чакайте як секс отгоре.
Аз казах,Хау!
написани от снощи. Образованието е колективна отговорност.
Ако някой, от имащите отговорност не е на мястото си, усилията на останалите отиват по дяволите. Поради което обществото се разделя на родители-учители, деца и Министерство и започва да прехвърля отоговорността на останалите.
Първо, и най-важно, всеки родител трябва да е на мястото си и да учи основно детето си на етика в отношенията, ДА ГОВОРИ с него по всички въпроси на живота и да се опитва да го направлява правилно в оформянето на мирогледа му. Няма училище и учител, които могат да свършат работата на родителя.
След това училището трябва да не влиза в противоречие между думите и делата си, за да не прави мисловна каша в главата на детето. Министерството пък от своя страна следва да има милост към нас, които правилно каза пегас08, че плащаме за учебниците и да ги напише ясно и разбираемо.
Всички тези неща следва да се случват едновременно.
Ако всеки по веригата си върши работата и е в час непрекъснато, а не когато се присети, то нещата ще тръгнат към оправяне.
Най-важното е да си помагаме, а не да се конфронтираме.
bovari, ще е интересно да споделиш твоята гледна точка от позицията си и на учител, и на ученик, и на родител.
цитирайАко някой, от имащите отговорност не е на мястото си, усилията на останалите отиват по дяволите. Поради което обществото се разделя на родители-учители, деца и Министерство и започва да прехвърля отоговорността на останалите.
Първо, и най-важно, всеки родител трябва да е на мястото си и да учи основно детето си на етика в отношенията, ДА ГОВОРИ с него по всички въпроси на живота и да се опитва да го направлява правилно в оформянето на мирогледа му. Няма училище и учител, които могат да свършат работата на родителя.
След това училището трябва да не влиза в противоречие между думите и делата си, за да не прави мисловна каша в главата на детето. Министерството пък от своя страна следва да има милост към нас, които правилно каза пегас08, че плащаме за учебниците и да ги напише ясно и разбираемо.
Всички тези неща следва да се случват едновременно.
Ако всеки по веригата си върши работата и е в час непрекъснато, а не когато се присети, то нещата ще тръгнат към оправяне.
Най-важното е да си помагаме, а не да се конфронтираме.
bovari, ще е интересно да споделиш твоята гледна точка от позицията си и на учител, и на ученик, и на родител.
но събота е моят личен ден/полуден/ за почивка.:)
утре ще споделя.
Хубава съботна вечер, Lubopitstvo.:)
цитирайутре ще споделя.
Хубава съботна вечер, Lubopitstvo.:)
Ужас е направо! Много наболяла тема, Любопитство. Имам чувството, че целта на всички тези учебници е да объркат възможно повече децата, така че да не могат да научат нищо сами, а да им се налага задължително да ходят на частни уроци. Пълно е с безумия. Наскоро директорката на училището в което са моите деца, и която преподава по история на малката (2-ри клас) им беше поръчала да направят на компютър презентация (?!?) върху следващия урок, който не бяха взели!!!!!! Въобще не ги напъвам да учат, защото това е гавра. ВАжното за мен е да знаят основното по съответния урок, а оттам-нататък предпочитам здрави и мислещи деца, отколкото откачили от зубрене.
цитирайbovari написа:
но събота е моят личен ден/полуден/ за почивка.:)
утре ще споделя.
Хубава съботна вечер, Lubopitstvo.:)
утре ще споделя.
Хубава съботна вечер, Lubopitstvo.:)
ще ми е интересно :)
malkiatprintz написа:
Ужас е направо! Много наболяла тема, Любопитство. Имам чувството, че целта на всички тези учебници е да объркат възможно повече децата, така че да не могат да научат нищо сами, а да им се налага задължително да ходят на частни уроци. Пълно е с безумия. Наскоро директорката на училището в което са моите деца, и която преподава по история на малката (2-ри клас) им беше поръчала да направят на компютър презентация (?!?) върху следващия урок, който не бяха взели!!!!!! Въобще не ги напъвам да учат, защото това е гавра. ВАжното за мен е да знаят основното по съответния урок, а оттам-нататък предпочитам здрави и мислещи деца, отколкото откачили от зубрене.
трябва да имаш късмет - голям късмет, за да случиш на учител - иначе можеш да подлудееш особено, ако си падаш максималист.
В първи клас откачах - давах всичко от себе си, детето реве, аз натискам - пиши, пиши, пиши! И накрая - без домашно в тетрадката с червено с удивителна накрая :)
А в тефтерчето/тогава нямаше бележници/, "ученикът няма ножица! Само той, единствен той - без ножица! Да му купя ли?!? Моля ви, детето има нужда от грижи!"
Добре бе, мила, аз на работа спрях да ходя, че да ти угодя, колко още грижи да положа...
Не са взели текстова задача от рода на - Мимо има 2 колички, а Калоян 3. Колко колички имат двете деца общо?, а следват задачи с по две, три пресмятания на ниво трети клас. Тъкмо взехме буквите, и хайде - следва преразказ.
Лудост, лудост, лудост. Хайде, спирам вече :)
Балансът трябва да се намери, всъщност - хем да не се вживява човек прекалено, хем да не оставя нещата. Макар, че в началният курс е просто невъзможно да не помагаш постоянно. По нататък, каквото си посял, това жънеш.
Хубава вечер, Филипе :)
Абсолютно... учителката на малката беше казала, че децата трябва да учат вкъщи, а в училище – само да надграждат. Що не вземат направо да разформироват училищата и всички да станат частни ученици : учат си вкъщи сами, а се явяват само на изпити двапъти в годината... А за балансът – повече от необходим е; ако напънем децата да изпълнят всичко, те ще изперкат още преди пубертета... Хубава вечер и на теб, Ваня :)
цитирайmalkiatprintz написа:
Абсолютно... учителката на малката беше казала, че децата трябва да учат вкъщи, а в училище – само да надграждат. Що не вземат направо да разформироват училищата и всички да станат частни ученици : учат си вкъщи сами, а се явяват само на изпити двапъти в годината... А за балансът – повече от необходим е; ако напънем децата да изпълнят всичко, те ще изперкат още преди пубертета... Хубава вечер и на теб, Ваня :)
аз не мога да се спра и преподавам вкъщи уроците за следващия ден. Факт, какво да направя. Мога и да спра, но не смея.
Търсене
За този блог
Гласове: 13206